Min cynism

Bensin bimbos

Posted in Kräk, Uncategorized, Upprörd by alo99 on 2010/02/20

Bensin bimbos = Anställd på en bensinstation utan någon som helst kunskap om bensin, bilar eller biltillbehör. Bensin bimbos finns både som manliga och kvinnliga.

I den by där jag bor tror dessa bimbos att dom jobbar på ett diskotek iaf. om man skall gå på musikval och volym inne i butiken. I rättvisans namn bör jag tillägga att jag bara besöker macken på fredagar, så det är tänkbart att dom har någon form av fredagsmys.

Men det absoluta bottennappet hände i går på OK/Q8 i Smedjebacken.

Jag behövde en Underhållsladdare till ett fritidsbatteri. Inte en helt vanlig artikel jag vet, men ändå något som en bensinmack kan tänkas att ha i sitt sortiment.

För att inte åka i onödan så ringde jag till macken och fick prata men en kvinna. efter en ganska lång stunds väntande (hon letade i butiken) så fick jag svaret att: – Jo, vi kanske har en och då kostade den kanske 300kr.

Jag tänkte, jag åker dit för att se vad dom kanske hade.

När jag kom till maken så letade jag en stund utan att hitta vad jag sökte, så jag frågade.

Mackbiträdet pinnade då iväg. När hon kom tillbaka hade hon en motorvärmarkabel i handen. Dessutom i en snygg förpackning som tydligt angav vad som låg i.

Jag suckade högt och ljudligt och påpekade att det inte var det jag sökte utan en underhållsladdare.
Då mötes jag av svaret att: – Den är ju grön.

Jag begär inte att en anställd skall kunna veta allt om reservdelar och biltillbehör. men jag begär att dom skall kunna mer är att se söt ut och sälja korv.


Kommentera

