Min cynism

Man behöver inte vara Gay för att man…

Posted in fundering by alo99 on 2009/07/16

I min värld som är tämligen heterosexuell förundras jag i bland. När skriver att min värd är hetro så menar jag att jag egentligen inte vet så mycket om hur det är att vara homosexuell.

Visst har jag träffat människor son både har varit bi- och homosexuella, men jag har ingen riktig vän eller nära anhörig som är det. I alla fall inte öppet. Jag stör mig inte på att andar har en annan sexuell läggning än mig.

Jo kanske lite… men då mest på den där Gaydialekten vissa killar från Stockholm (främst tror jag) lägger sig till med. Men att en kille tycker om en kille eller en tjej tycker om en annan tjej stör jag mig inte på. Skulle jag besöka en gayklubb (besöker inga klubbar allas längre) och ingen kille flirtade med mig skulle jag nog ta det ganska hårt (är jag så oattraktiv?).

Men något som förundrar mig.
Homosexuella killar, i alla fall utifrån min erfarenhet, om inte är så stor. Brukar vara väldigt måna om sitt utseende, kläder och maner. Men när det gäller homosexuella tjejer så värkar det dom det finns två kategorier (minst) Den ena är i detta fall är som tjejer är mest. och den andra kategorin verkar som som medvetet försöker förfula sig. Det verkar nästan som om dom försöker leva upp till någon fördomsfull nidbild.

Kom att tänka på detta idag då jag besökte en liten stad i dalarna. Två tjejer stod och pussades, nej det var mer en en vänskaplig puss, två tjejer emellan. Den en tjejen såg ”normal” ut men den andra såg ut som en karikatyr på en lesbisk skogshuggare. Det såg ut som om hon medvetet förfulats sig.

Jag undrar varför? i och för sig har inte jag med det att göra, men ändå. Hon verkade ju ha en partner så jag får väll vara glad för hennes skull i alla fall.

Men finns det motsvarande ”beteende” hos homosexuella killar, bara att jag missat det?

Vem vet?

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Tagged with:

Kommentera

