Min cynism

Nora är en by

Posted in Nora är en By, trött, Upprörd by alo99 on 2008/05/20

Att jag driver tesen att Nora är en by är bekant för den del. Bevisen på det är många: alla känner alla, många navigerar inte efter gatuadresser eller husnummer utan efter vem som bor var, osv.

Att en man ca 45-50 år kan åka med nedvevade rutor och spela Eddie Meduzas mera brännvin på full volym, utan att någon tycks höja på ögonbrynen är,för mig ett annat bevis. Listan kan göras lång.

Ett annat roligt fenomen är trafikreglerna, som nyinflyttad (bott i Nora i 4,5år) är det inte alltid helt rätt, det gäller att veta var högerregeln gäller och vad den inte gäller, skyltar kan man inte lita på.
Inte många Norabor vet vad detta vägmärke betyder. Eller så tror man eftersom det är uppställt tillfälligt att det inte gäller. En annan förklaring kan vara: Jag fick ju köra här förut, så då gör det nog inget om jag kör här idag. Vägarbetet som gjort gatan enkelriktad behöver man väll inte ta någon hänsyn till?

En annan Lirare var den äldre tant som parkerade sin bil precis där gatan var som smalast. Vilket ledde till att gatan blev helt avstängd. Tanten hade ju till vis del rätt man får parkera där, i normala fall!!! Men hon tyckte säkert att hon inte gjorde något fel och förmodligen så skulle hon bara väg på något litet ärende i 30minuter eller så.

Och ja, innan några kommentarer kommer. Jag vet att skylten visar: Förbud mot fordonstrafik och inte Förbud mot infart (enkleriktad) men det var så det var skyltat.

Jag blir less och känner att jag måste flytta…

Andra bloggar om: , ,

Kommentera

